استیو راسل چگونه اولین بازی ویدیویی دنیا را ساخت؟

معرفی استیو راسل خالق اولین بازی ویدیویی در دنیا.

2 521

 

استیو راسل متولد سال ۱۹۳۷، یک دانشمند آمریکایی در زمینه علوم رایانه ای که معروفترین اثر آن ساخت Spacewar به عنوان اولین بازی ویدئویی می باشد.

استیو راسل (Steve Russell) سازنده اولین بازی ویدیویی

 

 

راسل از سال 1954 تا 1958 در کالج Dartmouth حضور داشت، او نخستین پیاده سازی اولیه را در زبان برنامه نویسی Lisp برای شرکت IBM 704 نوشت و پس از آن متوجه شد که مفهوم توابع پایه می تواند در زبان  برنامه نویسی مورد استفاده قرار گیرد  به همین دلیل راسل با استفاده از ارزیابی Lisp در یک زبان سطح پایین تر، امکان ساخت یک مترجم برای Lisp را ایجاد کرد.

LISP (لیسپ) یک زبان برنامه‌نویسی است که در سال ۱۹۵۸ به وسیله جان مک‌ کارتی ابداع شد این زبان بیشتر برای برنامه‌ نویسی هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به اینکه زبان لیسپ از ساختار ساده‌ای برخوردار است، تجزیه و پیاده‌سازی آن نسبتاً با سهولت انجام می‌شود.

“Spacewar” اولین بازی ویدیویی که ساخته شد

راسل در سال 1961 با همکاران Tech Model Railroad Club در MIT، کار را بر روی یک کامپیوتر کوچک دیجیتال PDP-1 را به طور گسترده ای شروع کرد که در همین مسیر اولین بازی ویدئویی دیجیتال Spacewar به عنوان پایه و اساس برای کل صنعت بازی های ویدئویی معرفی شد.

بازی Spacewar دو سفینه فضایی به نام های “needle ” و “wedge” را که در حال مانور دادن در یک سیاه چال ستاره‌ای هستند را نشان می‌دهد که هر دو سفینه توسط بازیکنان کنترل می‌شوند که هر یک از سفینه ها سوخت محدودی برای مانور و تعداد محدودی از اژدرها را در اختیار دارند در این بازی سفینه ها از فیزیک نیوتونی پیروی می‌کنند، و حتی زمانی که بازیکن در حال افزایش سرعت نیست در حال حرکت هستند.

سفینه ها وقتی که یک اژدر به آنها اصابت کند یا اینکه با ستاره برخورد کنند نابود می‌شوند. هر بار بازیکن می‌تواند یک ویژگی ابرفضا برای حرکت به یک مکان جدید و تصادفی روی صفحه داشته باشد، هر چند این ویژگی عواقبی هم دارد و احتمال زیادی برای برخورد کشتی ها با یکدیگیر وجود دارد. این بازی در ابتدا با کنترلر بر روی  سیستم PDP کنترل می‌شد ، هرچند آلن Kotok و باب ساندرز یک gamepad اولیه را برای کاهش مشکل کنترل بازی ساختند.

او بعدها به عنوان مدیر اجرایی یک شرکت کوچک در واشنگتن به نام Computer Center Corporation (نام مستعار C-Cubed) فعالیت کرد و در پاییز سال 1968، او با بیل گیتس و پل آلن در حالی که بخشی از گروه برنامه نویسی مدرسه Lakeside (سیاتل) بودند بر روی استفاده از سیستم اصلی DEC PDP-10 با یکدیگر همکاری می کردند.

همین حالا سفینه خود را بسوی کهکشان ها هدایت کن

 

 

2 نظرات
  1. Siti می گوید

    عالیه عالی👍👍واسه اطلاعات عمومی مردم عالیه👍👍

  2. Siti می گوید

    انشالله که موفق باشین و روز به روز به موفقیت شما افزوده بشه😊👍

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.